Teams-vergaderingen uitschakelen

Ik gebruik voor mijn werk Outlook. Regelmatig schiet ik vergaderingen in met mijn collega’s, maar sinds een tijd maakt Outlook van iedere nieuwe vergadering een Teams-vergadering, oftewel online. Maar ik werk nu al weer ruim een jaar op kantoor in plaats van thuis en wil gewoon een fysieke vergadering kunnen plannen. Hoe zet ik die Teams-vergaderingen uit?

Gesteld door: Anne

Sinds de Corona-pandemie is Microsoft ervan uitgegaan dat alle vergaderingen standaard online plaatsvinden. Dat was tot een jaar of wat geleden misschien ook wel zo, maar tijden zijn veranderd en nu zullen veel vergaderingen juist weer fysiek plaatsvinden dan alleen maar online. Maar goed, je kunt deze functie gelukkig ook weer uitschakelen. Open Outlook en kies vervolgens voor Bestand en dan Opties . Klik in het linkerdeel op Agenda en vervolgens zie je aan de rechterkant de optie Online vergadering toevoegen aan alle vergaderingen. Let op: bij sommige versies van Outlook staat hier alleen een vinkje die je uit kunt zetten, maar bij andere versies zie je een knop genaamd Vergaderingsprovider toevoegen. In nieuwere versies is het namelijk mogelijk om een ander vergaderprogramma dan Teams te kiezen. Heb je een versie met de genoemde knop dan klik je daarop en haal je het vinkje weg bij de optie Onlinevergadering toevoegen aan alle vergaderingen. Daarna krijg je bij de volgende keer dat je een vergadering aanmaakt, een standaardvergaderingsverzoek.