OneDrive uitschakelen zonder bestandsverlies

Ik gebruik graag OneDrive om mijn spullen op te slaan, maar nu gebruik ik voor mijn werk een andere OneDrive. Ik moet mijn oude OneDrive uitschakelen, maar ik wil de gegevens niet kwijtraken. Zo staan al mijn desktopbestanden, documentenmappen en foto’s er ook op. Deze wil ik niet kwijt. Raak ik deze bestanden kwijt als ik met mijn nieuwe account inlog?

Gesteld door: Nico

OneDrive biedt de mogelijkheid om twee accounts toe te voegen: een persoonlijk en een werk- of schoolaccount. Grote kans dat het account dat je van school krijgt, als werk- of schoolaccount toegevoegd kan worden. Klik met rechts op het OneDrive-pictogram op de taakbalk en kies Instellingen. Open het tabblad Account en klik op de knop Account toevoegen. Meld je aan met de inloggegevens van je werk en er wordt een tweede OneDrive-account toegevoegd. Als het niet werkt, dan zul je het oude account inderdaad moeten ontkoppelen. Zorg dat alle bestanden van je oude account zijn gedownload vóórdat je de pc ontkoppeld. Na het ontkoppelen van je account blijven de bestanden gewoon op je computer staan en kun je ze bijvoorbeeld verplaatsen naar een externe harde schijf of – als je die hebt – naar je NAS.