E-mailaccount gehackt

Mijn e-mail-account met het @home.nl-adres is gehackt en word ik overstelpt met spammail. Met al mijn computer- en zoekkennis op het internet lukt het niet dit probleem op te lossen .De spammer maakt aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid ondertussen gebruik van de mogelijkheid van het maken van tijdelijke mailadressen .Voor de ontvanger is het dan niet mogelijk namen en headers en dergelijk te achterhalen, terwijl zij of hij ruimschoots de tijd krijgt om te kijken of de ontvangers fouten maken en dan toe te slaan. Dit heeft mij doen te besluiten om een einde hier aan te maken, mijn mailadres bij de server te verwijderen en te vervangen met een ander e-mailadres. Op mijn laptop maak ik gebruik van Windows Mail en heb ik enkele mailadressen van mij, zoals deze ,mogelijk in Windows 10 en 11,gekoppeld,zodat alle mail binnenkomt in hetzelfde Postvak IN .Het home.nl adres heb ik daar uit verwijderd zodat ik op deze laptop daar geen last meer heb. Wel heb ik het hoofdaccount op mijn iPad laten staan om te kijken of er in de overgangstijd nog iets binnen komt. Mijn betrouwbare contactpersonen heb ik in één mail met gebruikmaking van BCC geïnformeerd over mijn e-mailadres en dat is – gezien de reacties – succesvol gelopen.

Gesteld door: Frans