Zelfde Google-account en Android-telefoon zorgt voor problemen

Mijn vrouw en ik gebruiken hetzelfde Google-account omdat dat makkelijk is voor mail en dergelijke. Vorig jaar hebben we twee nieuwe Samsung A53 B-smartphones gekocht en deze zoveel mogelijk identiek ingesteld. Dat ging prima totdat ANWB wilde dat we, met ieder een eigen lidmaatschap, ook twee mailadressen hadden. Zo gedaan, maar sindsdien kan mijn vrouw de parkeer-app van diezelfde ANWB niet meer gebruiken. Ook gaan er andere dingen mis: We kunnen bij de Rabobank inloggen op dezelfde rekening met een eigen inlogcode en we kunnen geld overmaken. Mijn vrouw kan echter geen Tikkies meer betalen. De Rabobank komt er niet uit. Bij het DPG-account kan mijn vrouw plots niet meer inloggen en krijgt de melding ‘Het lijkt alsof u al bent ingelogd’. Nu zie ik in mijn DPG-account dat er een tablet, laptop en twee Samsung-telefoons in het account aanwezig zijn. Maar bij de telefoons staat twee keer Galaxy A53 B, zou dat ermee te maken kunnen hebben? Bij de Rabobank gaat dat anders, daar zie ik ‘A53 van Paul’ en ‘A53 van Nel’ staan. Ik heb contact met Samsung maar tot nu toe geen oplossing.

Gesteld door: Paul