Geen internet op mobiel

krijg met het openen van de browser op mijn mobiel iedere keer de volgende gegevens te zien: ‘Geen internet DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET’. Daar staan ook oplossingen als: de vliegtuigmodus uitzetten, mobiele data of wifi inschakelen en het bereik controleren. Al die dingen heb ik gedaan, maar toch is het iedere dag hetzelfde liedje. Ik heb op mijn mobiel een prepaidkaart en ik gebruik wifi. Ik krijg overigens wel gewoon internet, alleen volgens Chrome dus niet. Wat moet ik doen om dit weg te krijgen, want dit vind ik erg irritant.

Gesteld door: R v.d. Br

Dat kan ik me voorstellen. Je hebt dus wel gewoon internet, ook wanneer je een website opent in Chrome? Of geeft alleen Chrome een probleem? In dat geval kun je een aantal stappen uitvoeren om de cache van die browser te verwijderen, want ik vermoed dat het daarmee te maken heeft. Tijd om je browser eens een reset te geven. Dat gaat als volgt: ga naar je homescherm, druk op het pictogram van Chrome en wacht tot het menu verschijnt. Vervolgens klik je daarin op het pictogram met de ‘i’ (van informatie). Klik nu op de optie Opslag en cache. Je komt bij een nieuw venster, met daarboven twee knoppen: Opslag wissen en Cache wissen. Tik op die tweede knop. Alle cachegegevens worden nu gewist. Herstart voor de zekerheid nog even je telefoon, want bij problemen met een smartphone wordt dat vaak vergeten. Na de herstart zou de melding in Chrome moeten zijn verdwenen.