Af en toe wordt de Taakbalk zwart. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Meteen daarna kan er niet goed gesynchroniseerd worden. De melding die ik krijg is: "…Toegang tot DEFAULT.RDP is geweigerd…"
Gesteld door: Peter
Nog zonder dieper in te gaan op de oorzaak meent de FAQman dat de Windows Verkenner (het proces ‘EXPLORER.EXE) dan – tijdelijk – is vastgelopen. Dat kan gebeuren op het moment dat je bijvoorbeeld jouw mobiele telefoon koppelt aan de PC. Een tussentijdse oplossing is het oproepen van het ‘Windows Taakbeheer’, alwaar u het genoemde proces kunt ‘ killen’ en weer opnieuw starten. Voor dat laatste ga je dan naar het tabblad ‘Toepassingen’ van het ‘Windows Taakbeheer’ toe, alwaar u op de knop ‘Nieuwe taak’ klikt, waarna je de naam van hierboven genoemde executable doorgeeft. Het bestand ‘DEFAULT.RDP’ bevat de instellingen voor de ‘Remote Desktop’ oftewel het ‘Extern Bureaublad’. Wellicht gaat er bij u nú een lichtje branden… Om u even op weg te helpen, ga je naar ‘Start’ en ‘Uitvoeren’, alwaar u het commando ‘MSTSC.EXE <ENTER>’ geeft. Vervolgens drukt u op de knop ‘Opties’. Op het tabblad ‘Algemeen’ klikt u dan op de knop ‘Opslaan als’. Iets anders… Je hebt toch wel de meest recente versie van de driver van jouw videokaart geïnstalleerd. De door u genoemde fout wil ook wel eens optreden als er iets mis gaat met de hardwareversnellers en dat kan gebeuren op het moment dat er een multimedia-applicatie draait en u overschakelt naar een niet-multimedia-applicatie.