Ik heb bijna een jaar geleden een nieuwe PC gekocht. Ik heb vanaf het begin al problemen met steeds terugkerende BSOD's. Volgens de leverancier lag dat aan de firewall. Dat was het niet. Daarna zou het de harde schijf zijn en die is ook vervangen. Dat bleek het eveneens niet te zijn. Steeds krijg ik andere fouten tijdens de BSOD's. De PC is andermaal terug naar de leverancier en die beweert dat het niet aan hun hardware, maar aan mijn virusscanner ligt. Is dat eigenlijk wel zo? Ik krijg mijn PC niet terug, want ik moet nu eerst de onderzoekskosten betalen. Daar ben ik het niet mee eens!
Gesteld door:
Een listige situatie… Als het inderdaad de virusscanner is die u (!) heeft geïnstalleerd, dan is het vragen van onderzoekskosten gerechtvaardigd. Dat vindt u zelf toch ook? Als de BSOD's echter blijven voortduren (laten we dat niet hopen), dan bent u achteraf toch een beetje opgelicht. Een lastige situatie dus… Ik denk dat u moet afspreken dat als de BSOD's blijven, dat de volgende consults – totdat de oplossing is gevonden – gratis zullen zijn. Dat lijkt uw FAQman wel een eerlijke deal. Verder opgemerkt dat BSOD's in 99 van de 100 gevallen hardware-gerelateerd zijn. Vaak zijn het de drivers, maar ook kan het gammel geheugen zijn. Uw FAQman is bang dat de leverancier u door de garantieperiode heen trekt om daarna – tegen betaling – de fout wel te kunnen oplossen. Maar laten we niet doemdenken en op het beste hopen.