Ik gebruik webmail om mijn E-mailberichten elders te lezen. Er was op een laptop – in de outbox – een uitgaand E-mailbericht te lezen. Op een andere laptop was dit E-mailbericht niet zichtbaar. De geadresseerde heeft het E-mailbericht niet binnen gekregen. Mijn Internet Service Provider wil of kan hier geen antwoord op geven. Kunt u mij vertellen of zoiets kan of dat iemand mij een streek levert?
Gesteld door:
Dat eerste, dat welles-nietes in de outbox, is logisch… Iets wat (eventjes) in de outbox zit, zal al snel worden verzonden en kennelijk is dát in de tussentijd al gebeurd. Dit staat nog los van het manier waarop de webmail is geprogrammeerd, want als u met verschillende PC's aankoppelt bij uw webmail dan praat u op webserver-niveau wél over verschillende sessies. U mag dan ook aannemen dat het E-mailbericht in kwestie keurig netjes is verzonden. Het ontvangen van een E-mailbericht is evenwel een verhaal apart… Immers, ontvangen is iets anders dan lezen en dat is weer iets anders dan reageren! We gooien allemaal wel eens een E-mailbericht weg omdat het tussen de spam staat. Nog los van het feit dat E-mailberichten onderweg kunnen sneuvelen omdat ze als spam worden gekwalificeerd. Nee, er is u zeer waarschijnlijk geen streek geleverd, het is gewoon een samenloop van ongelukkige omstandigheden…