Met twee anderen zijn wij het bestuur van een vereniging. Nu heb ik een Gmail-account aangemaakt en iedereen de inloggegevens gegeven. Het werkt, maar iedereen kan overal bij en elke wijziging wordt gemaakt door ‘Ik’. Hierdoor is het lastig bij te houden wie wat doet. Heeft de FAQman een betere oplossing of advies voor ons, zodat we toch allemaal op deze drive kunnen werken en iedereen bij zijn of haar gegevens kan?
Gesteld door: Henk
Het beste advies is om iedereen die inlogt op Google, een eigen Google-account te geven, dat is namelijk de enige manier waarop je onderscheid kunt maken tussen verschillende personen die bij dezelfde gegevens mogen. Bestanden waarin meerdere mensen moeten kunnen, kun je delen met derden. Klik bij het bestand dat je wil delen, rechtsboven in op Delen. Geef de e-mailadressen op van personen met wie je wil delen, en geef via het tandwieltje aan of de uitgenodigden ook mogen bewerken. Logt iemand anders in, en is hij of zij bezig in een bestand, dan zie je dat de wijzigingen ook daadwerkelijk door die persoon zijn gedaan en is het bijvoorbeeld makkelijker om iemand ergens op aan te spreken.