Ziggo constateerd hacken

Ik heb E-mail via mijn provider Ziggo. Ik krijg nu al voor de derde keer een bericht van Ziggo in mijn mailbox dat mijn account gehackt is en dat daarom mijn account geblokkeerd is. Ik moet een nieuw wachtwoord aanmaken voor mijn account. Als reden van het hacken wordt mij door Ziggo verteld dat mijn VPN de boosdoener is. Als mijn VPN actief is dan zien ze bij Ziggo mijn IP-adres als een hack. Dus adviseren ze me om mijn VPN eruit te gooien. Heeft Ziggo het bij het rechte eind? En wat raad u mij aan te doen.

Gesteld door:

Wat Ziggo constateert is correct: “Een steeds veranderend en buitenlands IP-adres dat uw E-mail ophaalt.” En in deze tijden van spam, malware, phishen en hacken is dat een volstrekt legitieme reden om aan de bel te trekken. Hoe verdacht wilt u het hebben? Maar! Met behulp van extra authenticatie zo zoiets getackeld moeten kunnen worden. En anders gewoon op gezette tijden een nieuw wachtwoord aanmaken… Wat misschien ook een idee is: “Een Gmail-account nemen en daarmee uw Ziggo E-mail ophalen. Dat zal ongetwijfeld wl mogen!”